Melodifestivalen - andra chansen

Nu har det vart andra chansen, jag trodde att det skulle bli den bästa hittills...det blev exakt tvärtom!
Guuuuud, dom låtarna jag har tyckt vart sämst i hela melodifestivalen var dom låtarna som gick vidare till globen! ååååh, tråkisar Sverige! Asså en tjej som står och sjunger om livet på svenska kan väl vem som helst fatta att det inte kan vinna eurovision i Tyskland...
Jenny Silver - Something in youre eyes
Jag tyckte att det var en helt okej schlagerlåt, ingen jag skulle lyssna på i vanliga fall. Men det funkar i Melodifestivalen. Kan ni tänka er den på svenska "Något i ditt öga" haha, inte liiika bra kanske. Den får 3/5
Loreen - My heart is refrusing me
Det här är en sån där låt som man inte kommer ihåg, den är inte direkt en trallvänlig låt...den fastnar inte som "pa pa pa pa pokerface pa pa pokerface" aa, du förstår säker! Och va hade hon på sig, rött garn?!? Ehhh! 3/5
Sara Varga - Spring för Livet
Åh, för att göra det kort: FY FAAAAAAN GUUUUUUUUUUD UUUUUUUSSSSSH bläääääääääääääjrdshvjkbvhsbhsugvbswswa jag på allvar H A T A R den här!! Jag har aldrig hört en sån fruktansvärt dålig låt som den här!! Hon Sara är säkert jättegullig och det finns säkert folk som gillar den men jag kan INTE förstååå hur den här låten gick till Globen! "spring för livet om det är dig kärt, den här skiten kan aldig vara värt! Guuud den får -100000/5
Linda Pritchard - Alive Den här åt andra sidan är riktigt riktigt bra (tycker jag). Jag har alltid vart svag för power ballader och den kända "mello-fläkten" haha. Men hon hade riktigt cool, dyr klänning också! Fast alldra bäst är hårfärgen, I LOVE rött :D Och sen killen som skrev låten med Kempe heter Oscar och det är Lindas kille om ni inte visste det, hehe 5/5
The Moniker - Oh My God Oh my god, vilket skämt! Mr sprattel med Thomas dileva kläder! blääää och den gick OCKSÅ vidare till Globen, guuud Sverige asså! 1/5
Pernilla Andersson - Desperados Inte heller så bra! Och har folk fortfarande inte fattat att man inte kan sjunga på svenska!!! För om man skickar den som den är till eurovision kommer ingen fatta och om man översätter den så blir det ju en helt annan låt! Näää, det här var ingen bra låt! 2/5
Shirleys Angles - I Though It Was Forever Den här är bra!!! Coolt dansnummer och coolt att dom typ vart med 157 ggr i Melodifestivalen sammanlagt! Nice nice nice! Jag tyckte att den här, Lindas eller Love generation borde gått vidare till finaln!! Men det blir en 5/5Love Generation - Dance Alone: Den här tycker jag är cool, bra och skulle slå utomlands...men tydligen inte i Sverige. Jag tyckte kläderna, låten och dansen var cool! Kanske inte den bästa men riktigt bra! Och vet ni att RedOne som typ producerar Gagas låtar har ju vart med och fixat i den här låten för han är tsm med en av tjejerna i gruppen! Den får också 5/5






Det var andra chansen! VAD TYCKTE DU??
Det kommer säkert en sån här om finalen sen! Men ha det gött, Löööve u all

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!